Charitas

Jij hebt talent! En met jouw talent kan je ons helpen Bedum een stukje mooier maken. Charitas is een buurtcentrum en kringloopwinkel waar alles draait om ontmoeting.

Spandoek van Charitas, waar mensen met een verstandelijke beperking / handicap anderen helpen bij het doen van klusjes

Charitas betekent 'naastenliefde'. En dat is precies wat we hebben voor de mensen in Bedum die net wat extra hulp nodig hebben of een klein budget hebben. Dit zijn een aantal voorbeelden wat we voor hen kunnen betekenen:

• samen of voor iemand boodschappen doen;
  • hond uitlaten of samen wandelen;
  • ramen wassen;
  • fietsband plakken;
  • tuinonderhoud;
  • een maaltijd koken voor iemand.

Om deze diensten aan te kunnen bieden hebben we jou nodig. Het werk dat jij doet bij Charitas moet passen bij jouw passie en talent. Bovenstaande rijtje is dus een voorbeeld van de werkzaamheden. Je wordt door professionals begeleid bij je werk en je ontwikkeling. Je wordt uitgedaagd en geprikkeld om je mogelijkheden en kwaliteiten uit te breiden. En als het in je mogelijkheden past, proberen we je te coachen naar een betaalde baan.

Je kan bij ons werken met begeleiding als je:

• een lichte verstandelijke beperking / handicap;
  • een stoornis in het autistisch spectrum;
  • een SW-indicatie, die nu ‘beschut' werken bij Iederz;
  • een wajong uitkering;
  • een niet aangeboren hersenletsel;
  • een lichamelijke beperking;
  • of psychiatrische problematiek hebt.

We komen graag met je in gesprek als je interesse hebt:

www.charitas-bedum.nl
algemeen@charitas-bedum.nl

Adresgegevens Charitas: De Vlijt 8, 9781 NR Bedum.