De Lichtboei

Op deze locatie in Hardenberg wonen achtien bewoners verdeeld over drie groepen. Ben je iemand of ken je iemand die zelfstandig kan wonen, maar wel af en toe begeleiding nodig heeft? Er is plaats voor nieuwe bewoners op de bovenste verdieping!

Contactgegevens:

De Schans 11
7773 AA  Hardenberg
088-0070765 (Uniek)
088-0070766 (Waterlelie)

Bel voor vragen of informatie over deze locatie naar

op werkdagen bereikbaar van 9.00-17.00 uur
mail uw vraag

Bewoners
Aantal:   3 groepen van 6 bewoners
Leeftijd: ca. 30 - 65 jaar

Clienten in de huiskamer van de Lichtboei, waar zijn zelfstandig begeleid wonen n de woonvorm voor verstandelijk gehandicapten

Zorg
Op de beganegrond en eerste verdieping bieden we woonbegeleiding en zorgintensieve begeleiding. De begeleiders zijn bekend met afwijkingen in het autistisch spectrum, epilepsie, zorg voor mensen met zowel een verstandelijke als lichamelijke beperking en het syndroom van down. De bovenste verdieping is voor bewoners die veel zelfstandigheid aan kunnen.

De woning
Alle bewoners hebben een eigen appartement met hal, woonkamer met keukenblok, slaapkamer, berging en badkamer. Elke groep heeft een centrale huiskamer en keuken, wasruimtes en een ontspanningsruimte met bad.

De woonlocatie staat in de nieuwbouwwijk Marslanden. De winkels zijn op loopafstand en de kerk is aan de overkant. Naast de Lichtboei is een gebouw met een huisartsenpraktijk en andere medische voorzieningen.

De mate van begeleiding is per cliënt verschillend en er wordt vraaggericht gewerkt. Sommige bewoners krijgen intensieve begeleiding, andere bewoners alleen als het nodig is. Een deel van de bewoners is vooral in de gezamenlijke woonkamer te vinden en er zijn ook bewoners die voornamelijk in hun eigen appartement zijn. Waar mogelijk doen we een beroep op het sociale netwerk van de bewoners. Er is nauw contact met de Gereformeerd Vrijgemaakte kerk, veel bewoners hebben een gastgezin en er komen regelmatig mensen op bezoek.

Is er plaats vrij?
Op de bovenste verdieping zijn twee appartementen vrij. Ben je zelfstandig, maar heb je wel af en toe hulp nodig en een begeleider in de buurt? Dan is dit misschien wat voor jou. De appartementen zijn ruim en modern. Naast een eigen appartement is er een gezamenlijke ruimte, berging en tuin.
Je kunt voor meer informatie telefonisch contact met ons opnemen of via het contactformulier. Onze receptiemedewerker brengt je in contact met een van onze consulenten. Kom gerust een keer kijken!

Vrijwilliger worden op deze locatie >>