Elke klacht is een advies

Onze zorgprofessionals en medewerkers streven ernaar u zo goed mogelijk te behandelen en te begeleiden. Het is voor ons belangrijk dat cliënten tevreden zijn. Toch kunt u van mening zijn dat u niet goed of onzorgvuldig bent behandeld. Dat willen we dan graag weten: we beschouwen elke klacht als een advies.

Waar kan ik terecht met een klacht?
Er zijn een aantal mogelijkheden om een klacht te bespreken:
Het snelst en meest rechtstreeks, dus vaak het prettigst voor iedereen, is het als u uw probleem of klacht kunt bespreken met de betrokken zorgprofessional of Sprankmedewerker. Als dit niet mogelijk is, of als een dergelijk gesprek niet tot een bevredigende reactie leidt, kunt u uw probleem voorleggen aan de interne klachtenfunctionaris van Sprank.

Interne klachtenfunctionaris.
Sprank heeft een interne klachtenfunctionaris. U kunt uw klacht kenbaar maken via het klachtenformulier

Na ontvangst van een klacht zal de klachtenfunctionaris zo snel mogelijk, in ieder geval binnen een werkweek, contact met u opnemen. Tijdens het eerste contact zal de klachtenfunctionaris u vragen uw klacht toe te lichten. Samen met de klachtenfunctionaris kunt u bepalen wat u verder met uw klacht wilt doen.

Lees hier het complete klachten en adviesregeling.